INNE

Metoda Batii Strauss w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolne- cz. 3

Trzecia część szkolenia za nami – Metoda Batii Strauss w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Z wielkim zapałem w ostatnim czasie przyglądałyśmy się temu co prezentują w czasie swoich wirtualnych spotkań prowadzące. I zgodnie możemy przyznać, że ta 3 ostatnia część była przysłowiową „kropką nad i”. Pani Magda i Pani Kasia i tym razem pokazały wiele tańców i instrumentalizacji. Tańce, bo to one przeważają urzekły nas. Proste i łatwe aranżacje, a jednocześnie bardzo efektowne. Uniwersalne, a zarazem niespotykane. Układy, które mogą urozmaicić wiele dziecięcych występów i wzruszyć niejednego widza. Sporą część naszej uwagi przykuł „taniec z dwoma partnerami” oraz spokojny i wyciszający „taniec ze wstążkami”. „Taniec indiański” natomiast to świetny pomysł by wprowadzić dzieciaki w świetny nastrój, a przy okazji kształtować poczucie rytmu. Możemy zdradzić, ze same już go przetestowałyśmy i zdecydowanie znalazł się on na liście hitów naszych przedszkolaków. I choć w obecnym czasie jest ich niewiele, to zapewne spodoba się on całej grupie.
Wszystkie trzy szkolenia tworzą spójną całość, która nie tylko dała nam gotowy materiał do pracy, ale pozwoliła jeszcze bardziej wsiąknąć w metodę aktywnego słuchania muzyki. Te 3 wirtualne spotkania dały szansę na nowo zachwycić się twórczością Batii Strauss, ale również zachęciły nas do jeszcze dokładniejszego zainteresowania się jej założeniami, które dają nam nauczycielom wiele możliwości. Proste gesty towarzyszące muzyce przyjemnej dla ucha to idealne połączenie dla każdej grupy wiekowej. Rozpoczynając w najmłodszej grupie można bardzo płynnie kształtować muzykalność dzieci, tym bardziej, że sama autorka tej metody wskazuje na następujące po sobie etapy pracy. To niezwykłe ułatwienie, które nie zniechęci, a pozwoli dzieciakom doświadczać ogromnej przyjemności z obcowania z muzyką. Dlatego właśnie te trzy etapowe szkolenie jest tak cenne i wartościowe. Zawarte w nim propozycje skrywają wszystkie możliwe aktywności: grę na instrumentach, opowieści muzyczno-ruchowe, zabawy muzyczno-rytmiczne, tańce. Wystarczy tylko dobrze zaplanować to co najwłaściwsze dla danej grupy i wyruszyć w cudowną podróż po świecie muzyki. Prowadzące kolejny raz zadbały o to, abyśmy się nie nudziły. I tym razem spełniły nasze oczekiwania , a przede wszystkim dały nam kolejne powody do tego, aby do nich wrócić. Pani Magdo, Pani Kasiu wrócimy na pewno!

Dla wszystkich chętnych pozostawiamy link https://www.eduneoonline.pl/kurs-metoda-batii-strauss-w-edu…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *